Deel uw ervaring
De gemeente Assen wil graag weten wat u van onze dienstverlening vindt. Dat kan aan de balie, als u ons belt of op een ander moment waarop u contact met ons heeft. Bent u niet tevreden over de dienstverlening van de gemeente Assen? Dan gaan we graag met u in gesprek over uw klacht. Bijvoorbeeld als u een brief heeft gestuurd en u heeft nog geen reactie. We streven er naar om zo snel mogelijk met u in gesprek te gaan over uw klacht, neem hiervoor contact op via 14 0592. Via dit telefoonnummer kunt u ook een afspraak maken met de ombudscommissie. Het kan ook zijn dat u bezwaar wilt maken tegen een besluit van de gemeente Assen. Als dat zo is, dan kunt u de bezwaarschriftenprocedure starten.
Hulp bij een klacht of bezwaar
U kunt hulp inschakelen als u een klacht wilt indienen of bezwaar wilt maken. Dat kan iemand zijn uit uw omgeving. Als dat niet lukt, maar u wilt wel hulp dan kunt u gebruik maken van de onafhankelijke cliëntondersteuning.
Voor jongeren is er het Advies-, en Klachtenbureau Jeugdzorg, het AKJ. Het AKJ is de organisatie van de vertrouwenspersonen voor de jeugdhulp. Ieder kind, iedere jongere en ieder ouder/verzorger die te maken krijgt met een vorm van jeugdhulp, kan hulp van het AKJ krijgen. Zij zijn onafhankelijk, zelfstandig, en hebben geen verbinding met jeugdhulporganisaties, de Raad voor de Kinderbescherming, pleegzorgorganisaties of jeugd- en wijkteams.