Klacht over de gemeente indienen
Het kan zijn dat u ontevreden bent over hoe u bent behandeld door een medewerker of bestuurder van ons. U kunt dan een klacht bij de gemeente indienen. Bijvoorbeeld bij een klachtencoördinator. Heeft u een klacht over ons, deze kunt u direct online indienen. Wij kunnen u vragen om meer uitleg. Dit kan ook mondeling. U legt dan precies uit wat er gebeurd is. Wij sturen u het oordeel.
Aanvraag
Zo meldt u een klacht over ons:
- U neemt contact op met ons via de bovenstaande button.
- U geeft door:
- uw naam en adres
- een duidelijke omschrijving van uw klacht
- de naam van de medewerker of bestuurder van ons, over wie u een klacht heeft
Voorwaarden
In uw klachtbrief schrijft u de klacht zo concreet mogelijk op en op de envelop vermeldt u ‘klacht’. U kunt een klacht digitaal indienen.
De klacht tegen ambtelijk optreden wordt binnen zes weken afgehandeld en gegrond of ongegrond verklaard. In sommige gevallen kunnen wij uw klacht direct afhandelen. U kunt ook uitgenodigd worden voor een gesprek, dan nemen wij daarna een beslissing over uw klacht.
Als u niet tevreden bent met de manier waarop uw klacht is afgehandeld kunt u naar de Ombudscommissie, pa Postbus 952, 9400 AZ Assen.