Gevonden of verloren voorwerpen
Heeft u iets verloren of gevonden in de gemeente Assen? Geef dit digitaal door, dat gaat als volgt:
U heeft iets gevonden
- Doe de melding via de website van verloren of gevonden. Uw persoonlijke gegevens komen niet op internet.
- Lever het gevonden voorwerp in bij de balie van het gemeentehuis.
- Neemt de eigenaar van het voorwerp geen contact op met ons? Dan is het voorwerp na 1 jaar van u.
- Hebt u een (brom)fiets gevonden of ligt er ergens een fiets onbeheerd? Meld dit dan via 14 0592.
- Hebt u een identiteitskaart, paspoort, rijbewijs, verblijfsdocument of vreemdelingenpaspoort gevonden? Geef dit dan af bij de balie van het gemeentehuis.
- Heeft het voorwerp minder waarde dan € 450,-, dan is de bewaartermijn 3 maanden
- Heeft het voorwerp meer waarde dan € 450,-, dan is de bewaartermijn 1 jaar.
U heeft iets verloren
- Melden op de website van verloren of gevonden. Uw persoonlijke gegevens komen niet op internet.
- Meld het verloren voorwerp bij de balie van het gemeentehuis.
- Zorg dat u duidelijk kunt maken dat u de eigenaar bent van het verloren voorwerp. Dit kunt u doen door specifieke kenmerken van het voorwerp te benoemen.
- Bent u uw reisdocument of rijbewijs kwijt? Geef dit dan door aan ons en vraag zo snel mogelijk een nieuw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs) aan.
- Is er sprake van beroving of diefstal? Dan moet u aangifte doen bij de politie.
Uitzonderingen
- (Brom-)fietsen meldt u bij Toezicht en Handhaving via 14 0592 of via het emailadres info@assen.nl. Deze worden doorgaans bij u opgehaald.
- Gevonden huisdieren kunt u bij de dierenambulance melden. Zij zijn bereikbaar via 088 811 3360 of bij Stichting Amivedi.
- Medicijnen meldt u bij uw apotheek.
- Gevonden gevaarlijke stoffen (zoals explosieven, chemicaliën, etc.) meldt u telefonisch via 14 0592.
- Hebt u iets verloren of gevonden in een openbaar gebouw (ziekenhuis, openbaar vervoer), een winkel of openbaar terrein? U kunt dan het beste naar de beheerder gaan.